اختصاص ۱۱۵تسهیلات اشتغال بهزیستی به بهبودیافتگان اعتیاد

مدیرکل بهزیستی استان زنجان حمایت از اشتغال بهبود یافتگان اعتیاد را از اهداف بهزیستی اعلام کرد وگفت: درسال گذشـته ۱۱۵ نفر از بهبـود یافتگـان اعتیـاد از تسهیلات اشـتغالزایی جهت ایجـاد اشـتغال و رسـیدن به استقلال اقتصـادی و فردی بهره منـد شدنـد و۵۵ نفر نیز از مزایـای بیمه ی خویش فرمـایی و کارفرمـایی بهزیسـتی اسـتفاده کردند.

به گزارش روابـط عمومی بهزیستی اسـتان زنجـان دکتر روح اله خدابنـده لو آگاهسـازی افراد در مورد خطرهـا ومضـرات مواد اعتیـادآور، افزایش عوامـل محافظتی، کاهش عوامل خطر تقویت فعالیتهای جایگزین به جای مواداعتیادآور برای ارضای نیازهای روانی، اجتماعی نوجوانان و جوانان، مشاوره و مداخله در حین بحران های مختلف زندگی، تقویت قوانین و مقررات مبارزه با مواد اعتیادآور را از مهمترین سـیاست گذاری های پیشـگیری از اعتیادبرشمرد.

وی یکی از اقـدامات حمایتی بهزیستی برای بهبودیافته گان نیازمنـد را پرداخت تسهیلات اشتغال زایی با کارمزد ۴درصد عنوان کرد و گفت: فرد بهبود یافته نیازمند می تواند به شرط وجود ۱۸ ماه پاکی از اعتیاد و به شرط داشتن جواز کسب و یـا گواهی معتبر، وام اشـتغال تـا سـقف ۲۰۰ میلیون تومـان از بانـک هـای عامل وبا معرفی بهزیستی دریافت نماید.

خدابنـده لو اعطای وام کارفرمایی را منوط بر ایجاد اشـتغال به افراد تحت پوشـش عنوان کرد و افزود : در صورتیکه فردی دارای کارگـاه یـا کارخـانه است، میتوانـد از یک تا حـداکثر ۲۰ نفر از معتـادان بهبود یافته نیازمنـد راجـذب نماید و بهزیستی به ازای اشـتغال هر معتاد بهبودیافتهای که مشـغول به کار شود، وام را به کارفرما پرداخت میکند.

وی به فعـالیت تنهـا مرکز توانمنـدسازی و صـیانت اجتماعی معتادان بهبودیافته(ویژه مردان) اشاره کرد و گفت: درحال حاضر ۱۶ نفر از معتادان بهبودیافته فاقد سـرپناه از کلیه خدمات مربوط به اقامت شـبانه اعم از اسـکان مناسب،خدمات بهداشتی، پوشاک ، غذا و آموزش مهارت های کسب و کار بهره مند هستند.

خدابنـده لو سن پـذیرش در این مرکز را ۱۸ تا ۶۰ سـال عنوان کرد و افزود: این مرکز، مرکزی است برای اسـتفاده افرادی که برنامه درمان مواد اعتیادآور را به اتمام رسانده و نیاز به مکانی دارند که به صورت شبانه روزی در آن اقامت داشـته و از خدمات مرکز استفاده کنند تا بتوانند حداکثر در مدت یکسال شغل و محل زندگی دائمی برای خود فراهم نمایند.

وی در خصوص شـرایط ترخیص بهبودیافتگـان از مرکز توانمنـدسازی و صـیانت اجتماعی معتادان بهبودیافته(ویژه مردان) یـادآور شـد: اقـامت در مرکز اجبـاری نبوده و افراد می تواننـد در هر زمـان که تمایـل دارنـد بـا رعـایت شرایطی چـون کسب استقلال شـغلی و درآمد مکفی، تهیه سـرپناه و یا محل اسـکان مناسب نسـبت به ترک مرکز اقدام نمایند.

کد خبر 110997

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد